Espai Migdia

Benvolgudes famílies,

Comença un nou curs escolar, el curs 2023-2024, un curs on la convivència, la sostenibilitat i la cura personal esdevenen actius principals al Temps Educatiu del Migdia.

Enguany, la gestió del menjador la durà a terme Fundesplai, entitat sense ànim de lucre, que té com a missió “Educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora”.

A través de la comissió de menjador, representada per tots els agents educatius de la comunitat escolar (AF, ESCOLA I FUNDESPLAI), es fa el seguiment del projecte,  vetllant pel bon funcionament del servei.

Dins de l’horari de menjador diferenciem dos espais que conviuen durant aquest temps: l’espai de dinar i l’espai de lleure
El rendiment escolar està directament relacionat amb uns hàbits alimentaris saludables dels infants, és per això que planifiquem uns menús variats i adap- tats a les necessitats dels alumnes, basats en l’alimentació mediterrània, la sostenibilitat del planeta i amb matèries primeres cuinades de manera saludable.

Durant l’estona de lleure els infants gaudiran de jocs, dinàmiques de grup, ta- llers, cançons… creixent en valors i promovent actituds positives vers als altres i l’entorn.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

És important que les famílies estigueu informades per tal de treballar conjuntament pel benestar dels infants. La comunicació serà mitjançant diferents vies:

Agenda de P3: amb els nens/es de P3 fem servir l’agenda electrònica (us arribarà per e-mail) on trobareu un petit informe de com ha menjat i dormit el nen/a, a mes de qualsevol observació que creiem sigui oportuna pel vostre interès.
Informes de seguiment trimestrals: us informarà sobre el comportament del/la nen/a, adquisició d’hàbits, relació amb els companys/es, monitors/es…
Programació d’activitats: la penjarem trimestralment a L’APP. Fem constar les activitats que poden realitzar els vostres fills/es en l’estona de lleure.
Telefònicament: sempre que la situació ho requereixi, ens posarem en contacte telefònic amb la família per tal d’informar-vos de qualsevol cosa important.

Els menús de Fundesplai estan planificats per una dietista i segueixen les recomanacions que marca la Generalitat de Catalunya.
A finals de cada mes penjarem els menús a l’APP, per tal de que, les famílies pugueu planificar els sopars i vetllar per la correcta alimentació dels infants. Adjunt al menú us lliurarem una proposta de sopars.
Els dies que l’escola organitzi una sortida de tot el dia, els usuaris fixes de menjador portaran el pícnic del menjador.

INTOLERACIES ALIMENTÀRIES I DIETES
Si un nen/a presenta al·lèrgies o intoleràncies alimentàries, prèvia presentació del certificat mèdic, el dietista farà un menú personalitzat que té com a base el mateix menú que la resta de nens/es.
Els nens/es que dies puntuals tinguin indisposició podran demanar dieta, per aquell dia, donant l’avís de 9h a 9.30h, a la coordivació del menjador.

RESPECTE A L’ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS
Els monitors de menjador no podem subministrar cap tipus de medicament als nens/es que no portin la corresponent recepta mèdica amb la informació sobre dosi i horari i l’ autorització dels pares i mares.

ALTRES CONSIGNES
· Els nens i les nenes del menjador ja siguin fixes o eventuals no poden sortir de l’escola en horari de migdia, si no els recull un adult responsable.
· En cas d’accident o malaltia sobtada la coordinadora prendrà la decisió més convenient que sigui favorable a la salut de l’alumne (CAP, pares…)
· Cal avisar a la coordinadora abans de les 9:30 les faltes d’assistència del menjador, i les dietes, via mail o per telèfon preferiblement (Whatsapp).

QUOTES

Preu dia alumne fixe 6,91€

Preu dia alumne esporàdic  7,60€

Pots baixar-te l’APP de FUNDESPLAI des del Play Store (Android) o des de l’ App Store (iOS)