GT COEDUCACIÓ

coeducacio30passos@gmail.com

El GT de coeducació està format per families que acompanyem a l’escola i repensem de quines maneres podem fer possible que l’escola pugui garantir la igualtat d’oportunitats, la llibertat sexual i de gènere tant per als infants com per les famílies a través d’un model d’escola coeducadora.

Una escola coeducadora és una escola que treballa per qüestionar els estereotips de gènere, revalorar el món tradicionalment associat al que és femení, posar les cures i la vulnerabilitat al centre i un compromís ferm en prevenir les violències, contra la  discriminació i a favor de la llibertat, la igualtat i la diversitat . Una escola coeducadora, per tant, posa el focus en prendre consciència del masclisme i la lgtbifòbia i avança fent canvis en la seva organització, continguts, llenguatge, espais, valors i actituds cap a un model de convivència lliure de violències.

Per què és important una perspectiva coeducadora en els centres educatius? Per visibilitzar el masclisme, la LGTB-fòbia, les desigualtats que promou el sistema sexe-gènere i aconseguir espais habitables i promotors de la igualtat d’oportunitats i la diversitat.

D’aquesta manera, promourem una educació que acompanyi a les persones a ser més qui són i connectar amb el potencial individual i col·lectiu.

ACCIONS QUE S’HAN DUT A TERME:

Descarrega aquí els jocs de taula imprimibles.
  • Hem promogut una formació en perspectiva de gènere per a les persones que treballen a l’escola
  • Hem fet xerrades i d’altres activitats per a famílies i criatures
  • Jocs de taula per l’escola i families.
  • Proposta de vocalíes més paritàries.
  • Hem creat aliances amb altres escoles del districte.
  • Ens hem adherit al Manifest Unitari en Defensa d’una Educació Coeducativa a les Aules

PROPOSTES EN MARXA, T’UNEIXES?

• Grup d’homes, parlem de masculinitats
  • Capses d’aprenentatge per l’escola
  • Elaboració d’un recull de contes i jocs amb mirada coeducativa.
  • Contacontes en format digital y presencial.
  • Juguem en igualtat “xarxa de préstec de jocs amb mirada de génere”

Per acabar, si creus com nosaltres en la necessitat d’una coeducació real, i tens ganes de sumar-te al GT, ens pots escriure a coeducacio30passos@gmail.com i t’afegirem al canal de Telegram per començar a construir plegades.