ESCOLA INCLUSIVA – ens dius la teva?

Des GT Inclusió de l'escola et volem convidar a rellegir la famosa cita de P.Pujolàs i J.R. Lago (2006) en què defineixen d'una manera molt senzilla què és una escola inclusiva.

“Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents.
A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats. La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament)”

Quines idees, dubtes o neguits et venen al cap, llegint aquestes paraules? Et ressonen? T'agradaria que la nostra escola es pogués identificar al cent per cent amb aquesta definició? Quines dificultats identifiques que dificulten que l'escola a dia d'avui sigui de debò inclusiva? O potser creus que ja ho és?

Si tens cap aportació, suggeriment, dubte o idea per al GT Inclusió, ens pots escriure a gtinclusio30passos@gmail.com. Estarem encantades de llegir-te!

GT Inclusió de 30 Passos